Tutorial GIF's Poster

Assalammualaikum.
First, aku minta maaf sebab buat lambat request tutorial ni. Ada beberapa yang request tapi aku lupa sobs. Sebenarnya aku design gambar macam biasa. Lepas tu combine guna photoscape. Aku tak reti buat GIF guna Photoshop walau banyak mana sekali pun aku tengok tutorial Photoshop, still tak boleh faham Lol. Harap tutorial ni membantu.



1. Capture video untuk menghasilkan beberapa layer Lol. Aku dah buat tutorial sebelum ni.
Tutorial Animated GIF's
2. Buka Photoshop > Buka gambar / layer yang korang capture tadi.


3. Ctrl + N untuk layer baru. Layer untuk design. Sorry ayat aku tak berapa kemas sobs. Korang design lah pape kat layer baru tu. Tinggalkan lah ruang untuk layer yang korang capture tu kan.


4. Drag layer yang korang capture tadi ke dalam layer yang korang design. Drag satu-satu kei. Make sure position sama dengan layer sebelumnya.


4. Kalau nak test position dia tepat, klik mata pada layer atas layer sebelumnya macam bawah ni. 


5. Bila dah siap dan save semua layer, buka Photoscape > Animated GIF.
6. Drag lah layer-layer tadi. Ok siap.


Act, tutorial ni tak berguna kan sebab sama je dengan tutorial GIF sebelum ni Lol

No comments:

Post a Comment

I don't approve harsh comments (: